9x beautyfood en de werking daarvan

Ze zeggen wel eens: wat je eet heeft invloed op jouw verschijning. En daar zit wel degelijk een kern van waarheid in. Want kilo’s chips en ander vettigheid doet het figuur noch de huid niet veel goeds. Daarom vandaag op Lifestyle Journal: 8x zogenoemde beautyfoods die het uiterlijk een handje helpen!

Water. Met stip op nummer #1: water! Water is de beste manier om je huid soepel en stralend te houden. Water helpt namelijk bij de afvoer van afvalstoffen en daarnaast gaat het vochtophopingen, zoals wallen en donkere kringen, tegen. Dus kom maar op met die glazen water! Je moet op een dag minimaal zo’n anderhalf liter water drinken, dus probeer dat aantal echt te halen.

Havermout. Niet alleen gezond vanwege de vele vezels, maar ook nog eens goed voor de huid aangezien havermout een reinigend effect heeft. Gebruik het bijvoorbeeld als een gezichtsmasker en zeg daarmee vaarwel tegen verstopte poriën en dode huidcellen.

Bieten(sap). Last van acne? Probeer dan eens bietensap. Misschien niet het meest lekkere sapje ooit, maar wel goed voor de huid vanwege de waslijst aan vitamines, mineralen en antioxidanten. Daarnaast zou het bloedzuiverend werken. Veel mensen met acne zweren bij een glas bietensap per dag.

Kokosolie. Kokosolie bevat veel vetten die schijnbaar ook antibacterieel werken. Het is dus perfect voor droge en ruwe plekjes. Gebruik een beetje kokosolie op de droge plekjes of wrijf het in de punten van jouw haar. Of gebruik het zelfs als gezichtsreiniger om make-up mee te verwijderen.

Goji bessen. Een superfood die door de jaren heen heel populair is geworden: de goji bes! In deze rode besjes zitten veel anti-oxidanten. Anti-oxidanten houden de huid jong en elastisch en gaat dus rimpels en ouderdomsvlekken tegen.

Wortels. Wortels bevatten veel bèta-caroteen. Deze vitamine zorgt voor sterkere tanden en een mooiere huid. Daarnaast bevatten wortels pigmenten die je een handje bij het bruiningsproces helpen.

Avocado. Avocado’s helpt het lichaam bij het aanmaken van collageen, hetgene dat je huid soepel houdt en rimpels tegen gaat. Daarnaast zitten er goede vetten in die veel goed doen voor de huid. Eet niet alleen avocado’s, maar verwerk het ook in een gezichtsmaskertje om jouw huid te verwennen.

Noten. Van walnoten tot amandelen: in het algemeen zijn noten goed voor je. Veel noten bevatten namelijk goede vetten en collageen. Daarnaast houdt het de olie-barrière van de huid op peil. Daarnaast zorgen veel noten, zoals de amandel, voor stevig en minder breekbaar haar.

Zalm. Eet eens een lekker vettig visje voor sterkere nagels. Zalm bevat namelijk veel vitamine D, omega 3-zuren en eiwitten. Deze stoffen zorgen ook nog eens voor gezond haar.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Food

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.