Healthy Snack: Raw Cherry Choco Bliss Balls

Vandaag weer een recept voor een healthy snack! Deze Bliss Balls zijn zo gemaakt en met maar een paar ingrediënten. Lees snel verder en probeer deze Raw Cherry Choco Bliss Balls eens zelf. Enjoy!

Benodigdheden

  • Ongeveer één groot blokje pure chocolade (gebruik bijvoorbeeld Albert Heijn merk pure chocolade van 72%)
  • Een scheutje ahorn siroop
  • Een theelepel vanille-extract
  • Ongeveer 150 gram havermout
  • Ongeveer 200 gram kersen
  • Eventueel: een theelepel cacao poeder
  • Garnering: Een handje kokossnippers

Zo maak je deze Raw Cherry Choco Bliss Balls

  • Zorg ervoor dat je een schort draagt of een oud shirtje voordat je begint. Fruitvlekken zijn vrij lastig om te verwijderen van je nieuwe blousje… Pak er verder een kom en twee bordjes om het straks gemakkelijker te maken. Zet alle ingrediënten vast klaar.
  • Begin met de kersen. De kersen kunnen nog een beetje koud zijn, zolang je ze maar kunt prakken. Prak de kersen in stukjes in een kom en snijd de te grote stukken nog even doormidden met een mesje. Pas op dat het sap niet spat en vlekken maakt tijdens het prakken.
  • Voeg vervolgens de helft van het havermout toe en roer alles goed door elkaar. Voeg vervolgens een scheutje ahorn siroop toe, een theelepel vanille-extract en een theelepel cacao. Roer alles weer goed door elkaar.
  • Rasp/snijd je chocolade blokje met een scherp mesje in kleine stukjes en voeg alles toe aan je mengsel. Verdeel de chocolade goed. Voeg hierna de rest van je havermout toe, net zolang totdat je mengsel nog wel plakkerig is, maar niet meer al te vochtig.
  • Nu is het tijd om je Bliss Balls te rollen! Je kunt ervoor kiezen om vijf grote snackballen te maken of ongeveer tien kleintjes. Zorg ervoor dat bij ieder handje de kersen goed verdeelt zijn (zodat alles goed aan elkaar blijft plakken) en kneed het tot een stevige bol. Rol je Bliss Ball vervolgens nog door de kokossnippers en je snack is klaar!
  • Bewaar deze Raw Cherry Choco Bliss Balls in een bakje/potje in de koelkast en geniet van deze healthy snack na het sporten of lekker bij een kopje thee. Enjoy!

 

Tips

  • Geen fan van kersen? Probeer ook eens een ander soort fruit! Denk aan blauwe bessen, geprakte mango of frambozen.
  • Doe je kokossnippers van tevoren vast op een bordje, zodat je tijdens het rollen van de Bliss Balls gemakkelijk over kunt naar de laatste stap: het rollen door de kokossnippers (zonder al te veel te smeren).
  • Zorg ervoor dat je genoeg fruit gebruikt, zodat je balletjes niet te droog worden.
  • Probeer ook eens met dadels en nootjes in plaats van kersen.

Gebruik diepvries kersen of verse kersen (in de zomer) voor deze healthy snack. Enjoy!

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Food

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.