Mijn 13 favoriete ingrediënten

Een goed recept begint met een aantal goede ingrediënten!  Vandaag deel ik mijn 13 favoriete ingrediënten die in veel van mijn recepten weer terugkomen. Nieuwsgierig naar mijn lijst en aanraders? Lees snel verder!

Favoriete ingrediënten

Mijn favoriete ingrediënten die ik bijna dagelijks gebruik… Probeer ze ook eens zelf! 

1. Dadels:

Dadels zijn perfect in heel veel recepten door de zoete smaak en fijne dikke, plakkerige structuur! Denk aan koekjes, mueslirepen of gevuld met roomkaas. Met dadels kun je alle kanten op! Bovendien zijn ze zoet genoeg om suiker in heel veel recepten te vervangen.

2. Havermout:

Havermout vind ik momenteel heerlijk als ontbijtje! Lekker warm met wat vers fruit of koud met wat yoghurt. Bovendien zijn havermoutkoekjes heel erg lekker en makkelijk om te maken! En een zakje havermout kost 0,40 cent 😉

3. Cacaopoeder

Als je veel van chocolade houdt, maar ook een beetje healthy probeert te leven dan is cacaopoeder perfect! Gebruik tijdens het bakken, lekker rauw in recepten of als garnering! Enjoy…

4. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is mijn favoriete yoghurt door de smaak, maar bovenal door de textuur! Perfect voor smoothies en recepten of lekker als ontbijt.

5. Zeezout

Zeezout is één van mijn belangrijkste smaakmakers. Lekker bij een beetje havermout, bij een zoete aardappel uit de oven of op een mandarijntje met pure chocola…

6. Diepvries fruit

Diepvries fruit is ideaal… Altijd allerlei soorten fruit gemakkelijk bij de hand en het hele jaar door seizoensfruit waar je normaal een lange periode op moet wachten. Bovendien zijn je smoothies meteen lekker koud en dik als je diepvries fruit gebruikt!

7. Limoen & Citroen

Limoenen en citroenen zijn altijd handig om in de keuken te hebben! Gebruik een halve limoen als extra smaakmaker bij gerechten en gebruik een citroen bij bijvoorbeeld je havermout of lekker in de thee.

8. Pure chocola

Pure chocola is lekker als snack maar ook ideaal door recepen! Gebruik bij lekkere havermoutkoekjes, door je ontbijtje of gesmolten als garnering.

9. Siroop, extract of honing

Suiker? Niet nodig! Gebruik gewoon een eetlepel agave siroop, ahorn siroop, honing of een theelepel vanille-extract voor een lekkere zoete smaak aan je recepten.

10. Kokossnippers

Kokossnippers zijn niet alleen ideaal ter garnering, maar ook nog eens heel lekker! Gebruik bij verse mueslirepen, lekker op de yoghurt of in rauwe snackballen.

11. Amandelmelk

Op zoek naar een lekkere notenmelk? Probeer dan eens amandelmelk! Al jaren mijn favoriet en perfect voor verschillende recepten. Gebruik in een havermout ontbijtje, smoothie of door een lekkere baksel.

12. Gember

Als je eenmaal weet hoe je gember het beste kunt gebruiken, is de wortel al snel favoriet! Gebruik geraspt door recepten (zoals gemberkoekjes) of in stukjes door een drankje of door de thee. Enjoy!

 

Probeer eens één van deze aanraders, en wie weet staan ze binnenkort ook wel op jouw lijst van favoriete ingrediënten 😉 

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Food

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.