I woke up like this: tips voor een mooie nachtrust

Je kan genoeg make-up op doen, maar een slechte nachtrust is moeilijk te camoufleren. De wallen hangen tot op de knieën en de huid valt lelijk in de plooi. Voldoende slaap is dus belangrijk om goed voor de dag te komen. Slaap je mooi dus! Vandaag 4 tips voor jouw beautyslaapje.

1.
 Smeren maar
In de nacht neemt je huid vocht op. Een goed moment om te smeren dus! Breng voordat je gaat slapen een royale laag crème aan. Smeer ook wat extra’s onder je ogen. Dan zal je zien dat je de volgende ochtend met een zachte en gehydrateerde huid wakker wordt.

2. Satijn
Je wordt wakker met allerlei strepen en plooien in je gezicht. Herkenbaar? Probeer dan eens te slapen op een satijnen kussensloop. Hiermee verminder je al die lelijke strepen. Daarnaast breekt je haar ook minder snel af als je op een satijnen kussensloop slaapt in plaats van een katoenen. Je draait immers rond in je slaap en soms komt je haar dan in de knel. Ook wordt je haar minder snel vet als je op satijn slaapt.

3. Schoonmaken
Een gouden regel voordat je jouw bed in stapt: haal je make-up er altijd af en reinig je huid grondig. Slapen met vuil op je gezicht zorgt gegarandeerd voor een vale en onzuivere huid.

4. Zzzzzzzz!
De belangrijkste en de meest logische tip: slaap simpelweg genoeg. Gemiddeld heb je zo’n 7,5 uur slaap per nacht nodig. Probeer dit ook zeker te halen. Want te weinig slaap zorgt voor donkere kringen onder je ogen en je moet dan wel een hele goede concealer hebben om dat te verbergen. Daarnaast voel je je meestal na een korte nacht ook minder prettig. En je weet wat je zeggen: als je je van binnen goed voelt, dan straal je van buiten!

Welterusten!

32H

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Beauty

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.