Ontbijt Special #22: Green Breakfast

Buiten wordt het al weer warmer, maar we kunnen nog geen afscheidt nemen van boerenkool en andere lekkere groenten! Gelukkig ligt de vriezer nog vol en is een lekker Green Breakfast zo gemaakt. Geen boerenkool beschikbaar? Probeer dan eens spinazie of een andere favoriete groente. Enjoy!

Green Breakfast

Begin je dag goed met een lekker Green Breakfast. Kies uit boerenkool, spinazie of een andere favoriete groente en pas dit ontbijtje aan naar je eigen smaak. Enjoy!

 

Benodigdheden voor het Green Breakfast

  • Een handje boerenkool of eventueel spinazie als boerenkool niet meer beschikbaar is
  • Ongeveer 100 gram stukjes verse ananas of 100 gram stukjes verse mango als je bijvoorbeeld spinazie gebruikt in plaats van boerenkool
  • Eén of twee eieren (je kunt zelf beslissen hoeveel je wilt gebruiken voor je scrambled eggs
  • Een flinke snuf zeezout
  • Een beetje kokosolie
  • Eventueel: een klein beetje limoensap!

 

Zo maak je het

  • Verwarm een beetje kokosolie in een pan en wacht tot alles gesmolten is.
  • Doe één of twee eieren in de pan en bak je scrambled eggs op je favoriete manier.
  • Vervolgens kun je ervoor kiezen om eerst je eieren te bakken en daarna je groente toe te voegen. Een andere optie is om de groente meteen mee te roerbakken in de pan. Dit is vooral lekker als je ervoor kiest om spinazie te gebruiken.
  • De ananas stukken kun je aan het eind toe voegen aan je Green Breakfast, maar een andere optie is om de stukken even mee te bakken. Zo krijg je heerlijke warme stukken ananas. Ook lekker: Gegrilde ananas schijven!
    Maak het ontbijtje op je favoriete manier en maak het af met verse stukken fruit en eventueel nog een klein beetje limoensap voor een extra kick. Enjoy!

 

Tips

  • Dit ontbijtje is ook heel lekker met twee plakjes toast!
  • Verwijder de steeltjes als je voor spinazie kiest en voeg een extra snufje zeezout toe in de pan.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Food

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.