Simpele Noedel Maaltijd

Vandaag delen we één van mijn favoriete snelle maaltijden: een Simpele Noedel Maaltijd! Perfect voor op een drukke dag en gemakkelijk voor meerdere personen te maken. Lees snel verder, probeer uit en maak je eigen versie van deze maaltijd. Enjoy!

DSCN8017

Benodigdheden (voor 1 tot 2 personen)

  • Een blokje woknoedels als je voor één kookt en twee blokjes als je voor twee kookt (bijvoorbeeld uit een pakje woknoedels van Conimex) of (als iets gezondere keuze) een pakje soba noedels!
  • Je favoriete woksaus (ik gebruik graag de sweet & sour variant van Conimex of gewone sojasaus).
  • Een zakje wokgroenten van ongeveer 400 gram of je eigen favoriete groenten (ik gebruikte bijvoorbeeld paksoi, gele wortel, kastanjechampignon, rode ui, prei en peulen)
  • Eén limoen
  • Een verse ananas
  • Een halve komkommer
  • Wat plakken kroepoek

Zo maak je het:

– Zet een pan met heet water op, breng het water aan de kook en doe de blokjes noedels in de pan. Haal na een minuut de noedels even uit elkaar met een vork en schenk ze na ongeveer twee minuten over in een vergiet onder de koude kraan.

– Zet een wokpan op, verhit wat olijfolie in de pan en wok je noedelgroenten in de pan. Voeg na ongeveer vier minuten de noedels toe en een flinke scheut woksaus. Wok het geheel nu samen voor nog ongeveer twee extra minuten.

– Snijd een komkommer in kleine plakjes, snijd een limoen door en snijd een verse ananas aan stukken. Doe de noedel maaltijd in een grote kom, voeg wat van de verse ananas toe en sprenkel wat sap van een halve limoen over je noedels.

Maak je maaltijd af met wat plakken kroepoek en lekkere komkommer (als bijgerecht) en geniet van deze heerlijke Simpele Noedel Maaltijd!

Tips:

  • Wat sap van een verse limoen helpt de smaak van de groenten te versterken en bindt het samen tot een lekker geheel. Zeker het proberen waard!
  • Een extra pakje met taugé of een zakje sugar snaps is altijd lekker bij noedels!
  • Nog iets extra’s toevoegen aan je noedels (bijvoorbeeld vlees)? Kies dan voor wat lekkere stukjes kip en wok deze samen met je noedels en groenten. Liever fruit erbij? Een bakbanaan is ook heel lekker!

 

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Food

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.